همایش ها
سه‌شنبه 25 آبان 1395 ششمین همایش کشوری شعر آئینی هفتاد و دو خط اشک در اصفهان
با بخش ویژه «اربعین، جاذبه ی مغناطیس حماسه ی حسینی» در اصفهان برگزار می شود؛
ششمین همایش کشوری شعر آئینی هفتاد و دو خط اشک در اصفهان
.
ششمین همایش کشوری شعر آئینی هفتاد و دو خط اشک، با بخش ویژه «اربعین، جاذبه ی مغناطیس حماسه ی حسینی» در اصفهان برگزار می شود. 
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان در گفتگو با روابط عمومی  ضمن اعلام این خبر افزود: همایش کشوری شعر آئینی هفتاد و دو خط اشک با محوریت عاشورا و زندگی امام حسین (ع) با حضور شاعران برجسته و جوان از دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام جعفر عمادی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: نشر و گسترش فرهنگ شعر عاشورایی، اشاعه­ ی فرهنگ پایداری، زنده نگه داشتن روحیه­ ی شهادت طلبی و ایثار، بررسی و تبیین مبانی فرهنگی،هنری شعر عاشورایی، شناسایی و معرفی آثار برجسته در حوزه شعر عاشورایی، زمینه سازی برای آفرینش و گسترش شعر عاشورایی، افزایش بصیرت دانشجویی نسبت به فلسفه واقعه عاشورا، زمینه سازی مذهبی برای شناسایی، ساماندهی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه فرهنگ عاشورایی و ارائه اشعار فاخر و به دور از تحریفات لفظی و معنایی، لزوم پرهیز از تحریفات و پیرایه زدایی از مسائل عاشورا، پشتیبانی معنوی و نرم افزاری از مجالس عزاداری های سید الشهداء (ع) از اهداف این سوگواره است.
دبیر برگزاری همایش هفتاد و دو خط اشک افزود: این همایش هرساله و همزمان با ایام ماه محرم و صفر برگزار می شود که جوانان با قرار گیری در حال و هوای عزاداری سرور و سالار شهیدان با سرودن شعرهای آئینی خود فرصت رقابت را در این سوگواره پیدا می کنند.
عمادی با اشاره به برگزاری این همایش در 17 آذرماه افزود: فراخوان همایش اعلام شده و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و ارسال آثار به آدرسwww.72khatashk.ir مراجعه نمایند.
وی با اشاره به اینکه از بین شرکت کنندگان 72 نفر به عنوان برگزیده اعلام می شوند افزود: پس از اعلام نتایج این افراد در همایش حضور پیدا کرده و از بین آنها به 40 نفر از برگزیدگان به ترتیب رتبه، جوایز نقدی اهدا خواهد شد و از سایر افراد نیز به شکل ویژه تقدیر به عمل می آید.
دبیر برگزاری این همایش به سطح شرکت کنندگان نیز اشاره کرد و افزود: کلیه اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور می توانند در این همایش ثبت نام و آثار خود را جهت داوری ارسال نمایند.
دبیر برگزاری این همایش به جوایز این همایش نیز اشاره کرد و افزود: به کلیه برگزیدگان نهایی که حائز رتبه های برتر می شوند، علاوه بر اهدای لوح تقدیر و تندیس در بخش ویژه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به ارزش 600 هزار تومان و در بخش های دیگر به نفرات اول تا سوم به ترتیب 500 هزار ، 400 هزار و 300 هزار تومان اهدا می گردد و همچنین به کلیه شرکت کنندگان در همایش که به اصفهان سفر می کنند نیز لوح تقدیر همایش و گواهی شرکت اهدا می شود.
عمادی در پایان خاطرنشان کرد ، شهرداری اصفهان نیز همچون سال گذشته از همایش حمایت خواهد کرد و در برگزاری آن که به عنوان کاری عظیم در عرصه فرهنگی می باشد و از منویات مقام معظم رهبری نیز هست کمک می نماید./
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر